Porsche Gemballa GTR 650 Avalanche

16. března 2007 v 10:44 | Faitheen |  cars →Zajímavá auta

Gemballa GTR 650 Avalanche

časopis Speed 2/07

Lavina strachu

To je 650 koní na zadních kolech, superostré řízení a brzdy z Jumba.
Ideální způsob, jak vystrašit jednoho pisálka.
Prší. Ne, to už nemá s deštěm nic společného.
Někdo tam nahoře otevřel stavidla a z nebe se valí tuny vody...
Kdo z vás by chtěl řídit 650koňové Porsche s pohonem zadních kol na neznámém okruhu,
kde je půl centimetru vody? Všichni? Tak jinak…
Kdo by vám ho půjčil?
...měli byste asi vědět, co je tohle auto zač. Jasně, je to upravené Porsche.
Šestiválcový boxer převrtaný na 3824 cm3 je přeplňovaný turbodmychadlem a má kompletně vyměněná střeva. Vačka a písty jsou z titanu, svody jsou ze speciální slitiny, výfuky kompletně v nerezu.
Pod kapotu přibyly tři mezichladiče stlačeného vzduchu, chladič oleje a dvě olejová čerpadla. Výsledek je impozantní: 650 koní v 8200 ot./min. a 820 Nm v 4800 otáčkách. To všechno na zadních kolech…
GTR 650 Avalanche obouvá dvacetipalcové odlehčené ráfky a jen tak pro zajímavost - zadní sloupky mají šířku 325 mm. Snížený podvozek doplňují stabilizátory tlusté jako zápěstí desetiletého dítěte a brzdná soustava zahrnuje větrané kotouče s průměrem 380 mm a 320 mm, které svírají vpředu osmipístkové a vzadu čtyřpístkové třmeny...
...jedeme 170 km/h. Dvě stě je dílem okamžiku. Za námi je obrovský gejzír vody, speciální prořezávané slicky vyhazují každou vodní molekulu. Řev výfuků a mechanický jekot motoru potlačuje temný svist sání připomínající tornádo a zlověstné bušení vody do podběhů je zlověstnější a zlověstnější úměrně s tím, jak se blíží ostrá pravotočivá zatáčka mezi tribuny.
Brzdy! Mocný meziplyn, trojka. BRZDY! ...
























...když už má přední kola natočená do zatáčky, zadek divoce ustřeluje a GTR 650 za sedm milionů se řítí na svodidla. K…a! K…A! Motor je zase někde na osmi tisících, padne tam trojka, volant je vytočený do protisměru a… Nathan mi předvádí dokonalý drift, zadní kola divoce prokluzují, ale ty přední se drží, vrchol zatáčky je přímo v ose auta a můj strach se mění v euforii. Panebože, to bylo něco! Než stihnu zformulovat větu, Nathan se na mě jen zašklebí, zařadí za čtyři a zakřičí:
"Tohle je nejlepší způsob, aby to uschlo!"
... Okolo tří tisíc otáček vnímám rezonování výfuků a mechanický jekot motoru, ale jak se ručička otáčkoměru žene vzhůru, tak se zvyšuje hukot sání. Mám pocit, že by karbonový airbox stáhl i vlaštovku z oblohy, a když v osmi tisících řadím, bojím se, že nezbude žádný kyslík pro mě a Nathana....



...Neřídil jsem novou GT3 RS, ale Nathan tvrdí, že GTR 650 je výrazně rychlejší. "Je tam stejný rozdíl jako mezi předchozí a současnou generací Turba. A zatímco GT3 RS je závodní auto, tak s tímhle se dá jezdit i normálně." Nejsem si jistý, Nathane. Možná to tak vidíš ty....

Technické údaje:

Gemballa GTR 650 Avalanche
Motor: přeplňovaný šestiválcový boxer 3824, cm3
Výkon: 650 koní v 8200 ot./min.
Točivý moment: 820 Nm v 4800 ot./min.
Zrychlení 0-100 km/h: 3,6 s (odhad)
Zrychlení 0-200 km/h: 11,2 s
Maximální rychlost: 335 km/h
Průměrná spotřeba: 13,6 l/100 km
Cena: cca 6 800 000 Kč
Celý článek si přečtěte v únorovém Speedu , a nebo na Super.cz

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Nickuš Nickuš | Web | 18. března 2007 v 8:42 | Reagovat

Ahoooj prosím prosím pojď pro mě halsovat!!!http://dominka1.blog.cz/0703/hlasovani-k-soutezi-nej-blog.....Přezdívka je Nickuš!!!!Děkujuuu moooc!!!

2 Popky Popky | 18. června 2007 v 10:29 | Reagovat

Neni ta sptřeba trochu malá??  ]:->

3 Popky Popky | 18. června 2007 v 10:30 | Reagovat

Neni ta spotřeba trochu malá??  ]:->

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama